Det er attituden der gør det

13. oktober 2013


– Stop klynkeriet, det er dårlig branding, siger iværksætter og erhvervsmanden Steffen Larsen
(Foto: mitsvendborg.dk)

 

– Hvis du kan sige, at ”jeg fik mere, end jeg forventede i Svendborg”, hvad enten det er hos kommunen eller i forretningslivet, så er det den bedste branding.

 

AF PER VINCENT

 

For Steffen Larsen drejer det sig meget om attitude, når det kommer til branding af Svendborg. Han kalder sig selv iværksætter, og på Frederiksøen sidder han og personalet og arbejder med ejendomme og store byggeprojekter. Steffen Larsen vil gerne dyrke borgmesteren.

 

Meget mere borgmester
– Borgmesteren som institution er et meget vigtigt brand, og han eller hun skal profileres højt. Jeg mener, at en borgmester først og fremmest skal have en repræsentativ funktion, og så skal vedkommende have plads til at kunne træffe hurtige beslutninger. På et tidspunkt skulle vi bygge et Legeland i Vejle og i Svendborg. I Vejle var borgmesteren med fra dag et, der blev truffet beslutninger samme dag, og nogle uger senere var vi klar. I Svendborg tog det ni måneder, men sådan er det heldigvis ikke mere, vores nuværende borgmester Curt Sørensen er i den grad med på ideerne og gør alt, hvad han kan. Han skulle have en dygtig spindoktor. Vi burde måske have to borgmestre, en til det administrative og en til det repræsentative, smiler Steffen Larsen.

 

En stolt erhvervsmand
Egentlig vil han hellere fortælle den gode historie om Svendborg, så det gør han, og det med den rigtige attitude dukker op.

– Jeg er faktisk stolt over, at jeg fik en byggetilladelse til en bygning ved Gudmehallerne på bare tre uger, stolt på kommunens vegne. Branding begynder tit på det lokale erhvervskontor, og jeg må sige, at der er altså nogen på det nye Erhvervskontakten, der har fattet, hvad det drejer sig om. De er kreative sagsbehandlere med den gode attitude, og det ser ud til, at den nye struktur virker. Og så er det, at vi kan fortælle den positive historie om Svendborg, og dem, der kommer for at etablere sig her, kan gøre det samme. Se, det kan lade sig gøre. Det er god branding, siger Steffen Larsen.

 

Klynk er dårligt
– Den dårlige attitude er der jo også, og det irriterer mig virkelig. Lige da Borgerforeningen åbnede som kulturhus, blev jeg lidt knotten over, at der bliver drevet en cafe med offentligt tilskud. Det er jo en konkurrent til mit ”Bowl´n Fun”, hvor der er en restaurant, men så tænkte jeg straks: ’Nej! Hold nu op!’ Sandheden er jo, at den skaber nye kunder til mig og forhåbentligt også omvendt. Det er sådan, man skal se på det og ikke være så småsur. Og jeg synes, at de detailhandlende i bymidten er lige lovlig selvfede, en dårlig attitude. Efter et brag af en Svend13-fest, røde løbere i gaderne og Open by Night brokker de sig over, at ”der er ikke nogen, der rydder op” dagen efter. Jeg spørger bare: Hvem var det, der tjente penge i går og fik kunderne næsten båret til hoveddøren? Stop klynkeriet, det er dårlig branding, pointerer Steffen Larsen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Lokale annoncer


NU i byens gårdbutik.
Find os også på Facebook

Kontorfællesskab og mødebooking

Links

Lokale nyheder





  - Få Dit arrangement med

Svendborg Rabbits



Blogroll





Artikler og nyheder inden for it

Prøv energiberegneren:


Arkiver

css.php