Ny uddannelse baner den kreative vej for fremtidens butikssalg

26. marts 2016

 

Detailbranchen oplever i dag, at det kan være svært at fange forbrugernes opmærksomhed – ikke bare i de fysiske butikker, men også online på webshops og sociale medier. Men sådan behøver det ikke at være. En ny 1-årig uddannelse fra Svendborg Dekoratørskole vil fremme salget ved at give butiksoplevelsen et kreativt spark bagi og skabe mere synergi mellem offline og online universer.

 

Det kan være svært at fange forbrugerens opmærksomhed i en tid, hvor vi konstant bliver bombarderet med information. Det mærker detailbranchen i stigende grad, og det har Svendborg Dekoratørskole spottet. Derfor har skolen skruet den nye uddannelse Creative Visual Merchandising sammen. Uddannelsen skal hjælpe detailhandlen med at tænke mere kreativt og visuelt og på den måde tiltrække flere kunder og skabe mersalg.

 

Creative Visual Merchandising starter op til august og kombinerer det klassiske dekoratørfag med kreative og digitale kompetencer, der baner vejen for fremtidens detailhandel. Eleverne lærer at skabe et helstøbt og ensartet visuelt udtryk på tværs af offline og online kanaler, samtidig med at de opbygger en stærk forståelse for innovation, salg og omsætning. En Creative Visual Merchandiser kan derfor både udtænke idéer og gøre dem til virkelighed, hvilket er en efterspurgt kompetence i det moderne danske erhvervsliv.

 

”Igennem de sidste 20 år er kreativiteten barberet af enhver vinduesdekoration og in-store udstilling. Det er blevet så stilistisk, pænt og korrekt, at vi i dén grad mangler oplevelsen, hvilket har betydning for en salgssucces,” fortæller Carina Poomkong Egemose, der er teamkoordinator på Dekoratørskolen og har mange års erfaring som Visual Merchandiser fra større virksomheder som Magasin Du Nord, Georg Jensen, Royal Copenhagen og Illums Bolighus. Hun ser i dag et stigende behov for, at fremtidens Creative Visual Merchandisers får en udvidet forståelse af shopping-oplevelsen: ”Forbrugerne shopper rundt på en helt anden måde i dag end tidligere, blandt andet grundet den digitale udvikling. Derfor er det vigtigt, at de nye elever får kompetencer til at skabe en rød tråd mellem den fysiske butik, website og sociale medier.”

 

Den 7. april er der informationsmøde for virksomheder, der er interesserede i at få elever fra den nye uddannelse, og den 10. april er der åbent hus, hvor kommende elever kan høre mere om Creative Visual Merchandising. Uddannelsen begynder i august 2016 og udbydes på Dekoratørskolen i Svendborg, der har uddannet landets dygtigste dekoratører siden slutningen af 1960’erne. 

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Lokale annoncer


Svendborg
Møllergade 57A

T. 31 59 57 00 

Vestergade 5 - T. 62 20 50 35 
Korsgade 7, Svendborg
Tlf. 62 21 22 11 


Links

Lokale nyheder





  - Få Dit arrangement med

Svendborg – LIVE

Spillestedet Harders Møllergade 36 T.62213090 

Vestergade 10A - Svendborg
Frederiksø - Svendborg

Fejl på siden!

Giv mitsvendborg.dk besked på: cj@mitsvendborg.dk

Svendborg Rabbits



Blogroll





Artikler og nyheder inden for it

Prøv energiberegneren:


Arkiver

css.php