Desperation eller dedikation?

11. december 2016

 

Se kampagnefilmen her

 

Hvad tænker du, når du ser billederne til denne artikel? Kig godt på dem. Føler du dig provokeret? Rammer de noget følelsesmæssigt i dig, som rykker ved dine fordomme?
Du er i hvert fald blevet nysgerrig efter at vide mere.

 

AF CHRISTIAN DAN JENSEN

 

Der er løbet en del vand gennem åen siden OTA Solgryn i 1950’erne blev markedsført med den folkekære skuespiller Helge Kjærulff-Schmidt i rollen som professor Vitalius Sørensen der prædiker: “Spis OTA Solgryn og bliv sund og stærk”. Vi hopper ikke på den længere. I dag skal reklamer have et noget andet blikfang og en kraftigere signalværdi for at opnå synlighed og gennemslagskraft.
Når en virksomhed, sportsklub, organisation eller for dens sags skyld en kommune skal markedsføre sig, så er vilkårene de samme, uanset hvilket budskab der skal sælges. Det handler om at skille sig ud. Gør man ikke det, så kan man være helt sikker på, at blive overhalet af konkurrenten. Heri er der ikke noget nyt siden professor Vitalius Sørensen.
I dag er der blot mange flere platforme at markedsføre sig på. Mange flere muligheder og mange flere konkurrenter. Det gælder altså om at vælge rigtigt fra starten.


’Move your brand’
Kig en gang på billederne igen. Hvad fortæller de dig? Tydeligvis handler det om noget med personlighed. Personerne på billederne har truffet et personligt valg om deres egen visuelle udtryk. De står ved den de er – og præcis heri ligger styrken.

Billederne er fra en helt ny markedsføringskampagne lavet af kommunikationshuset STEP – om STEP. Altså en virksomhed som arbejder med andres markedsføring og kommunikation på stort set alle niveauer og platforme, og som her markedsfører sig selv. Og det skal jo helst virke ret overbevisende.
STEP har base i Nedergade i Odense og er en fusion mellem tre virksomheder indenfor den kreative branche: 1) detKoncept, som arbejder med grafisk produktion, idéudvikling og kreativ udvikling. 2) Europrint, der laver store rotationstryk af typisk husstandsomdelte reklamer og 3) Svendborgvirksomheden GraphicCo (tidligere Svendborg Tryk), som arbejder med grafisk opsætning og produktion af skilte og bannere, tryk og digital print, hjemmesideløsninger og distribution.
Det hele er samlet i et helt nyt kommunikationshus – STEP, som markedsfører sig med sloganet ’Move your brand’.
Ideen med fusionen af de tre virksomheder, som er ejet af Jysk Fynske Medier, og dermed kobler et fjerde ben på af muligheder, er, at ønsker man hele paletten i sin markedsføring, så behøver man kun gå ind af én dør.

Varetager overblikket hele vejen

Thomas Mørup er produktionsdirektør hos STEP, og for ham er nøgleordet til at opnå succes med sit brand, at man 100 procent kan stå inde for det.
– Alle kunder er velkommen hos STEP, og vi vil gerne skille os ud som et kommunikationshus, hvor vi sætter ærligheden højest. Derfor starter vi altid med en god dialog med kunden, hvor vi afstemmer forventningerne til hvilken markedsføring vi skal lave for dem. For eksempel går vi aldrig på kompromis med kvalitet og faglighed. Det betyder samtidig, at vi lytter rigtig meget til kundens ønsker og behov, men også at vi med vores faglige kompetencer i huset, rådgiver kunden i den retning, som vi kan se, er bedst i forhold til hvad der er, som skal markedsføres, forklarer Thomas Mørup.

Jørn Bonde, som er salgschef hos STEP, og kommer fra GraphicCo, fremhæver de mange fordele der ligger i at moderskibet for virksomheden er en mediekoncern.
– Det giver afgjort flere muligheder at tilbyde vores kunder, som vores egne konkurrenter ikke kan. Ønsker kunden onlineløsninger, tv, radio eller reklamefilm, så kan vi til enhver tid kanalisere opgaven videre via mediehuset, som ejer virksomheder til alle typer opgaver. Det betyder, at der i det samlede regnestykke vil være penge at spare for kunden, da vi varetager overblikket hele vejen, siger Jørn Bonde.

Tilbage til billederne. Hvad fortæller de os? Handler det om desperation eller dedikation? – eller er det allermest en provokation? I virkeligheden er det ligegyldigt. Det har fanget vores opmærksomhed, og STEP har dermed bestået prøven.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Lokale annoncer


NU i byens gårdbutik.
Find os også på Facebook

Kontorfællesskab og mødebooking

Links

Lokale nyheder





  - Få Dit arrangement med

Svendborg Rabbits



Blogroll





Artikler og nyheder inden for it

Prøv energiberegneren:


Arkiver

css.php